Πώς να δημιουργήσετε την τέλεια περιγραφή για SEO
Monday, 03 August 2020

INTERNET

Πώς να δημιουργήσετε την τέλεια περιγραφή για SEO

H περιγραφή meta description είναι μια προεπισκόπηση σύντομου κειμένου που εμφανίζεται για κάθε αποτέλεσμα αναζήτησης που συνοψίζει το περιεχόμενο μιας σελίδας. Οι μηχανές αναζήτησης εμφανίζουν την περιγραφή meta description όταν είναι πολύ σχετικές με το τι ψάχνει ο χρήστης διαφορετικά μπορεί να επιλέξει κείμενο από τη σελίδα και να δημιουργήσει μια δυναμική περιγραφή.

Παρόλο που οι meta discription δεν έχουν άμεση επίδραση στην κατάταξη, εξακολουθούν να είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της on-page SEO. Σε αυτή τη θέση, θα μάθετε τι είναι μετα-περιγραφές, πώς να γράφετε καλές μετα-περιγραφές (με παραδείγματα) και γιατί εξακολουθούν να έχουν σημασία για SEO.

Τι ειναι meta discription

Η περιγραφή meta είναι μια ειδική ετικέτα HTML που τοποθετείται στην κορυφή μιας ιστοσελίδας που μοιάζει με αυτή:Επισκεφθείτε οποιαδήποτε σελίδα θέλετε, κάντε δεξί κλικ οπουδήποτε στη σελίδα και επιλέξτε VIEW SOURCE για να δείτε τα περιεχόμενα html μιας σελίδας.

Αναζήτηση για meta name = "description" και θα δείτε κάτι σαν αυτό:

Για κάθε καταχώρηση που εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης, η Google δημιουργεί ένα απόσπασμα με βάση τα εξής:

 

  • Ο τίτλος της σελίδας
  • Η διεύθυνση URL της σελίδας
  • Η περιγραφή meta που παρέχει ο χρήστης στο κεφάλι () της σελίδας ή η δυναμική περιγραφή του meta που δημιουργήθηκε από τον αλγόριθμο της μηχανής αναζήτησης.
  • Άλλοι σύνδεσμοι στον ίδιο ιστότοπο (αυτοί ονομάζονται συνδέσμοι ιστότοπου).

Κοιτάξτε το παρακάτω παράδειγμα:

Στην περίπτωση αυτή, η Google αποφάσισε να χρησιμοποιήσει την περιγραφή meta  που παρέχεται χρησιμοποιώντας τις ρυθμίσεις Meta Description του Genesis Framework, αλλά όπως θα δούμε στα παρακάτω παραδείγματα, αυτό δεν συμβαίνει πάντοτε.

Ανάλογα με το ερώτημα χρήστη, η Google μπορεί να αποφασίσει να χρησιμοποιήσει μια δυναμική περιγραφή meta που δημιουργήθηκε από το περιεχόμενο που βρέθηκε στη σελίδα για να το καταστήσει πιο συναφές.

Παρατηρήστε στο παραπάνω απόσπασμα ότι οι λέξεις "diy seo tutorial" εμφανίζονται με έντονα γράμματα επειδή αντιστοιχούν ακριβώς στο ερώτημα αναζήτησης. Αυτό είναι το πώς φαίνεται στο backend του WordPress.

Το κείμενο πρέπει να είναι περίπου 160 χαρακτήρες. Σύμφωνα με τις Οδηγίες Google, μια μετα-περιγραφή μπορεί να είναι μια πρόταση ή δύο ή ακόμα και μια σύντομη παράγραφο.

Πώς μπορώ να αλλάξω την meta description

Αυτό εξαρτάται από την πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε. Εάν βρίσκεστε στο WordPress, μπορείτε είτε να χρησιμοποιήσετε ένα βελτιστοποιημένο πλαίσιο SEO (όπως το πλαίσιο Genesis που παρουσιάζεται στο παραπάνω παράδειγμα) το οποίο προβλέπει μια ειδική περιοχή για να γράψετε τις προσαρμοσμένες περιγραφές σας, είτε να εγκαταστήσετε το Yoast SEO και να κάνετε τις αλλαγές στις ρυθμίσεις meta description.

Meta Descriptions και SEO

Πριν βρεθείτε στις οδηγίες σχετικά με το πώς να γράφετε καλές μετα-περιγραφές, είναι απαραίτητο να καταλάβετε ποια είναι η σχέση μεταξύ των μετα-περιγραφών και του SEO. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι από θεωρητική άποψη, η βελτιστοποίηση των μετα-περιγραφών είναι μέρος της On-Page SEO που είναι ένας από τους κύριους πυλώνες του Search Engine Marketing.

Οι μεταβάσεις δεν έχουν άμεσο αντίκτυπο στις βαθμολογίες

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να είναι σαφές είναι ότι οι μετα-περιγραφές δεν έχουν άμεσο αντίκτυπο στην κατάταξη. Αυτό που γράφετε στην περιγραφή meta δεν χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κατάταξης από τους αλγόριθμους.

Αυτό που είναι πιο σημαντικό για τις ταξινομήσεις είναι η βελτιστοποίηση τίτλου σελίδας.

Οι Meta Descriptions έμμεσα τον SEO και την κατάταξη (έτσι εξακολουθούν να έχουν σημασία)

Οι περιγραφές meta εξακολουθούν να είναι σημαντικές επειδή αυτό είναι που βλέπουν οι χρήστες στα αποτελέσματα αναζήτησης και αυτό σχετίζεται με το SEO με δύο τρόπους.

Κατ 'αρχάς, μια καλή περιγραφή meta θα ενθαρρύνει τους χρήστες να κάνουν κλικ και να επισκέπτονται τον ιστότοπό σας και αυτό σημαίνει περισσότερη επισκεψιμότητα. Δεύτερον, η Google χρησιμοποιεί CTR (ρυθμός κλικ) ως τρόπο για να μάθετε τι αναζητούν οι χρήστες για ένα συγκεκριμένο ερώτημα αναζήτησης.

Εάν οι χρήστες προτιμούν να κάνουν κλικ στην καταχώρισή σας στο SERPS (ανεξάρτητα από τη θέση κατάταξης), τότε αυτό σημαίνει ότι η σελίδα σας μπορεί να ικανοποιήσει καλύτερα την πρόθεση του χρήστη από ό, τι τα υπόλοιπα και αυτό τελικά θα οδηγήσει σε υψηλότερες βαθμολογίες.

Για να επωφεληθείτε από αυτό για σκοπούς SEO, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο της σελίδας σας είναι πολύ συναφές με την περιγραφή του meta, διαφορετικά οι χρήστες θα επιστρέψουν στα αποτελέσματα αναζήτησης μετά την επίσκεψή σας στη σελίδα και αυτό δεν είναι καλό. Αυτό είναι γνωστό στη βιομηχανία SEO ως pogo κολλήσει.

 

Πώς να βελτιστοποιήσετε τις meta Descriptions

Μπορείτε να ακολουθήσετε τους παρακάτω απλούς κανόνες για να βελτιστοποιήσετε τις μετα-περιγραφές σας:

Πρώτον, βεβαιωθείτε ότι είναι στο σωστό μήκος. Μην κάνετε τις περιγραφές σας πολύ σύντομες ή πολύ μεγάλες. Στόχος για 160-320 χαρακτήρες.

Δεύτερον, χρησιμοποιήστε την αναφορά απόδοσης που είναι διαθέσιμη στη νέα έκδοση της Κονσόλας αναζήτησης Google και βρείτε σελίδες με χαμηλό CTR.

Συνδεθείτε στη νέα Κονσόλα αναζήτησης Google Κάντε κλικ στην επιλογή OPEN REPORT για να δείτε την αναφορά απόδοσης.

Κάντε κλικ στο μεσαίο CTR και τις σελίδες για να δείτε το μέσο CTR των σελίδων σας. Κάντε κλικ επίσης στο POSITION για να δείτε τη μέση θέση αυτών των σελίδων στην Αναζήτηση Google.

Ταξινόμηση των αποτελεσμάτων με χαμηλό CTR και έναρξη της ανάλυσης των σελίδων που έχουν το χαμηλότερο CTR αλλά βρίσκονται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Κάντε κλικ σε μια συγκεκριμένη σελίδα για να δείτε περισσότερες λεπτομέρειες και στη συνέχεια κάντε κλικ στο QUERIES.

Αυτό που βλέπετε τώρα είναι μια αναφορά που εμφανίζει για τη συγκεκριμένη σελίδα, τη μέση αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR) και τη θέση για κάθε ερώτημα αναζήτησης.

Μάθετε ποια ερωτήματα αναζήτησης έχουν χαμηλό CTR και εκτελέστε την ίδια αναζήτηση στο Google για να δείτε τι περιγραφή εμφανίζεται στο απόσπασμά σας για το συγκεκριμένο ερώτημα.

Ελέγξτε τις meta description σας και βεβαιωθείτε ότι είναι ιδιαίτερα συναφείς με το ερώτημα χρήστη.

Σημαντικό: Πιθανότατα θα παρατηρήσετε ότι η Google δεν χρησιμοποιεί πάντα την προσαρμοσμένη περιγραφή meta αλλά μερικές φορές δημιουργεί μια δυναμική περιγραφή με βάση το περιεχόμενο της σελίδας. Εξετάστε το εξαγόμενο κείμενο και κάντε οποιεσδήποτε αλλαγές σε αυτό ώστε να γίνει πιο σχετικό με τα ερωτήματα αναζήτησης.

Με άλλα λόγια, όταν βελτιστοποιείτε τις meta description σας, δεν ενδιαφέρεστε μόνο για αυτό που γράφετε στο πεδίο meta description, αλλά πρέπει επίσης να ελέγξετε και να βελτιστοποιήσετε κομμάτια του περιεχομένου σας που επιλέγονται από τους αλγόριθμους Google ως δυναμικές περιγραφές.

 

Πώς να γράψετε καλά meta description ;

 

Εδώ είναι οι 10 πιο σημαντικές οδηγίες για τη σύνταξη βελτιστοποιημένων μεταγραφικών περιγραφών.

1.Meta description Μήκος - Κρατήστε το κάτω από 320 χαρακτήρες

Όπως σημειώθηκε παραπάνω, οι μετα-περιγραφές σας θα πρέπει να είναι περίπου 160 χαρακτήρες.

2.Προσπαθήστε να παραμείνετε εντός αυτού του εύρους και αποφύγετε να κάνετε τις μετα-περιγραφές σας πολύ μικρές ή πολύ μεγάλες.

Κάθε σελίδα θα πρέπει να έχει μια μοναδική μετα-περιγραφή Κάθε σελίδα ή θέση της ιστοσελίδας σας, συμπεριλαμβανομένης της σελίδας αρχικής σελίδας και κατηγορίας, θα πρέπει να έχει μια μοναδική μετα-περιγραφή.

3.Μια καλή περιγραφή συνοψίζει με ακρίβεια το περιεχόμενο της σελίδας

Οι μεταγραφές πρέπει να είναι ενημερωτικές και ενδιαφέρουσες. Συμπεριλάβετε όλες τις σχετικές πληροφορίες στην περιγραφή σας meta για να βοηθήσετε τους χρήστες να καταλάβουν εάν η συγκεκριμένη σελίδα είναι χρήσιμη και σχετική με αυτό που αναζητούν.

Μη γράφετε περιγραφές που δεν έχουν καμία σχέση με το περιεχόμενο της σελίδας.

4.Αποφύγετε τις αυτόματα δημιουργούμενες περιγραφές

Ορισμένα CMS δημιουργούν αυτόματα την περιγραφή μιας σελίδας βάσει των όσων γράφονται στους πρώτους 160 χαρακτήρες του περιεχομένου. Αυτό είναι μια κακή πρακτική, επειδή μπορεί να καταλήξετε με μετα-περιγραφές που μοιάζουν με αυτό, οι οποίες δεν είναι μηχανή αναζήτησης ή φιλική προς το χρήστη.

 

5.Συμπεριλάβετε λέξεις-κλειδιά στις περιγραφές σας

Ανέφερα παραπάνω ότι οι περιγραφές δεν έχουν άμεσο αντίκτυπο στην κατάταξη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε λέξεις-κλειδιά στην περιγραφή σας. Αντίθετα, οι λέξεις-κλειδιά υπογραμμίζονται από τις μηχανές αναζήτησης και κάνουν το απόσπασμά σας πιο σχετικό με τα ερωτήματα αναζήτησης.

6.Αποφύγετε γενικές περιγραφές

Προσεγγίστε την περιγραφή κάθε σελίδας με μοναδικό τρόπο και αποφύγετε τη γραφή γενικών περιγραφών που δεν περιγράφουν με ακρίβεια το περιεχόμενο της σελίδας.

7.Κάνετε το actionable αλλά μην το παρακάνετε

Οι περιγραφές σας θα πρέπει να προσκαλούν τους χρήστες να κάνουν κλικ και να επισκέπτονται το website σας, αλλά μην το παρακάνετε. Είναι πάντα μια καλή πρακτική να κάνετε μερικές αναζητήσεις και να δείτε τι οι ανταγωνιστές σας έχουν στην περιγραφή τους meta πριν γράψετε τη δική σας.

Θέλετε οι περιγραφές σας να ξεχωρίζουν και να μην είναι οι ίδιοι με τους ανταγωνιστές σας.

8.Προσθέστε την τελευταία ενημερωμένη ημερομηνία (αν υπάρχει)

Οι χρήστες αναζητούν πάντοτε ενημερωμένες πληροφορίες, ώστε όπου χρειάζεται, να προσθέτουν την τελευταία ενημέρωση της σελίδας σας. Αυτό θα κάνει το απόσπασμά σας πιο σχετικό και ενδιαφέρον να κάνετε κλικ.

9.Δώστε στους χρήστες λόγους να επισκέπτονται τον ιστότοπό σας (προσθήκη χαρακτηριστικών και πλεονεκτημάτων προϊόντος)

Εάν πωλείτε προϊόντα, εκτός από τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε τα οφέλη από το γιατί οι χρήστες θα πρέπει να αγοράζουν από το κατάστημά σας όπως δωρεάν αποστολή, επιστροφές, εγγύηση επιστροφής χρημάτων, εγγύηση διάρκειας ζωής κλπ.Δείτε το ωραίο παράδειγμα παρακάτω που προέρχεται από την Amazon.

10.Χρησιμοποιήστε σχήματα για να βελτιώσετε την εμφάνιση του αποσπάσματός σας

Παρόλο που η χρήση των σχημάτων δεν αλλάζει τα περιεχόμενα της meta description, βοηθά στη βελτίωση της συνολικής εμφάνισης του αποσπάσματός σας και την καθιστά υποψήφια για εμφάνιση ως απόσπασμα χαρακτηριστικών της Google.

 

Παραδείγματα καλών meta description

Παράδειγμα 1: Δυναμική περιγραφή Meta με ημερομηνία τελευταίας ενημέρωσης

 

Αναζήτηση Google για "Top Search Engines"

Παρατηρήστε πώς η περιγραφή meta δίνει μια άμεση απάντηση στο ερώτημα αναζήτησης και επίσης πώς εμφανίζεται η τελευταία ενημερωμένη ημερομηνία στο απόσπασμα.

Τα παραπάνω είναι μια δυναμική περιγραφή που παράγεται από τους αλγόριθμους Google και δεν είναι η ίδια με την προσαρμοσμένη περιγραφή που παρέχεται στην ετικέτα meta description

Παράδειγμα 2: Λέξεις-κλειδιά που επισημαίνονται στην περιγραφή

Aναζήτηση για “What is Off Page SEO”

Παρατηρήστε πώς η λέξη-κλειδί εστίασης (off page SEO), επισημαίνεται πολλές φορές στην περιγραφή.

Παράδειγμα 3: Πιθανές περιγραφές

Aναζήτηση για “men’s athletic shoes”

 

Meta description και Bing SEO

Η Google δεν είναι η μόνη διαθέσιμη μηχανή αναζήτησης στον ιστό, ο Bing έχει σημαντικό μερίδιο στον χώρο αναζήτησης και δεν πρέπει να παραμεληθεί.

Οι μεταγραφές είναι σημαντικές και για τον Bing. Θα έλεγα ότι είναι πιο σημαντικές από την Google επειδή ο Bing δεν παράγει δυναμικές περιγραφές με βάση το ερώτημα αναζήτησης.

Εμφανίζει στα αποτελέσματα αναζήτησης ό, τι γράφετε στην ετικέτα meta description, γι 'αυτό είναι απαραίτητο να έχετε μοναδικές και ενδιαφέρουσες περιγραφές για όλες τις σελίδες σας.

Όλες οι κατευθυντήριες γραμμές που περιγράφονται παραπάνω για το Google SEO, ισχύουν για το Bing και αναμένουμε το μήκος της meta description. Το Bing εμφανίζει ένα μέγιστο των 170 χαρακτήρων στα αποτελέσματα αναζήτησης

 

Meta descriptions και κοινωνική κοινή χρήση

Κατά τη σύνταξη των μετα-περιγραφών σας, θα πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν ως τμήμα του αποσπάσματος όταν η σελίδα ή η ανάρτησή σας μοιράζονται σε δίκτυα κοινωνικών μέσων.

Από προεπιλογή, και εκτός αν έχει ρυθμιστεί διαφορετικά, τα περισσότερα πρόσθετα κοινωνικών μέσων θα χρησιμοποιήσουν το περιεχόμενο meta description για να δημιουργήσουν το απόσπασμά σας.

Ακολουθεί ένα παράδειγμα όπου η περιγραφή meta χρησιμοποιείται στην προεπισκόπηση κειμένου όταν μοιράζεται στο Facebook.

Συμπέρασμα

Οι μαγραφές είναι αυτές τις μέρες πιο σημαντικές από ποτέ για SEO. Με την άνοδο των φωνητικών αναζητήσεων και την εισαγωγή πλούσιων καρτών στα αποτελέσματα αναζήτησης Google, είναι σημαντικό να κάνετε κάποια εργασία και να βελτιστοποιήσετε όλες τις περιγραφές σας.

Το περιεχόμενο της meta description δεν χρησιμοποιείται για την ταξινόμηση από τους αλγόριθμους, αλλά χρησιμοποιείται ως ένας τρόπος για να μάθετε ποια αποτελέσματα θέλουν να κάνουν οι χρήστες από το SERPS.

Έχοντας καλές και ενδιαφέρουσες περιγραφές, θα αυξήσετε το CTR (Click Through Rate) και αυτό σημαίνει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στο website σας. Οι οδηγίες για τη σύνταξη καλών περιγραφών είναι απλές: παραμείνετε εντός του ορίου των 320 χαρακτήρων και παρέχετε μοναδικές και ακριβείς περιγραφές για όλες τις σελίδες σας.

Προσεγγίστε τη διαδικασία με τον ίδιο τρόπο που θα πλησιάζετε τη σύνταξη διαφημίσεων. Δώστε στους χρήστες λόγους για τους οποίους πρέπει να κάνουν κλικ και να επισκέπτονται το website σας. Πριν ξεκινήσετε να κάνετε αλλαγές, αναλύστε την αναφορά απόδοσης στην Κονσόλα αναζήτησης Google και λάβετε μετρήσεις της θέσης CTR και της κατάταξης πριν και μετά την πραγματοποίηση των αλλαγών

Τέλος, μην ξεχάσετε να δοκιμάσετε πώς εμφανίζονται οι μετα-περιγραφές σας σε όλες τις συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των κινητών και των tablet, επειδή υπάρχουν κάποιες διαφορές ως προς τον τρόπο με τον οποίο η Google μετατρέπει τα αποσπάσματα αποτελεσμάτων αναζήτησης σε αυτά.

Tags:

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.

Ok