internet: Ένας στους τρεις χρήστες, δεν ξέρει από που να φυλαχτεί
Thursday, 28 March 2024

INTERNET

internet: Ένας στους τρεις χρήστες, δεν ξέρει από που να φυλαχτεί

Με την αύξηση του αριθμού των προσωπικών δεδομένων που μοιράζονται στο internet, ορισμένοι έχουν παραιτηθεί θεωρώντας ότι τυχόν απόπειρες διατήρησης της ιδιωτικότητάς τους στο διαδίκτυο θα είναι καταδικασμένες σε αποτυχία. Η Kaspersky Lab διαπίστωσε πρόσφατα ότι ένας στους τρεις (32,3%) καταναλωτές δεν γνωρίζει πώς μπορεί να προστατεύσει πλήρως την ιδιωτική του ζωή στο διαδίκτυο. Αυτή η αδυναμία ως προς τα ψηφιακά ζητήματα ιδιωτικής ζωής, που ονομάζεται άγχος για τη διατήρηση ιδιωτικότητας (privacy fatigue), οδηγεί συχνά στο υπερβολικό μοίρασμα πληροφοριών στα κοινωνικά δίκτυα, αγνοώντας τους εγγενείς κινδύνους ασφάλειας. Ωστόσο, τώρα δεν είναι η καλύτερη στιγμή για να ρίξετε τις άμυνες σας – μια τέτοια ανάλαφρη στάση απέναντι στην προστασία των προσωπικών σας δεδομένων θα μπορούσε να σας κάνει έναν εύκολο στόχο για τους ψηφιακούς εγκληματίες.

 αγνοώντας τους εγγενείς κινδύνους ασφάλειας. internet

Σε μια εποχή όπου εννέα στους δέκα (89,3%) είναι online αρκετές φορές την ημέρα, το Διαδίκτυο έχει γίνει απαραίτητο για τη σύγχρονη ζωή. Έτσι δημιουργείται στους χρήστες η τεράστια πρόκληση να κρατούν όλα τα προσωπικά τους στοιχεία υπό έλεγχο. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Kaspersky Lab, σχεδόν ένας στους πέντε (17%) είδε ιδιωτικές πληροφορίες για τον ίδιο ή τα μέλη της οικογένειάς του να βρίσκονται σε δημόσια θέα. Μεταξύ των ατόμων που έχουν παιδιά κάτω των 18 ετών, το μέγεθος αυτό αυξάνεται σε έναν στους τέσσερις (22,3%).

Οι μάταιες προσπάθειες να γίνουμε λιγότερο ορατοί στο διαδίκτυο οδηγούν σε μια κατάσταση που ονομάζεται "άγχος για τη διατήρηση ιδιωτικότητας". Το άγχος για τη διατήρηση της ιδιωτικότητας συνδέεται με τη ζωή υπό συνεχή πίεση, με μόνιμη αίσθηση ότι τρίτοι εκμεταλλεύονται τις προσωπικές μας πληροφορίες, με όλη την αντίσταση να είναι άσκοπη. Στην πραγματικότητα, ορισμένοι πιστεύουν ότι δεν έχουν αρκετή δύναμη για να αντιταχθούν στην παραβίαση της ιδιωτικότητάς τους. Ένας στους τρεις (32,3%) δεν γνωρίζει πώς μπορεί να προστατεύσει πλήρως την ιδιωτική του ζωή στο internet και τουλάχιστον ένας στους δέκα (13%) έχει χάσει το ενδιαφέρον του για το πώς μπορεί να βελτιώσει περαιτέρω την ιδιωτικότητά του.

Τέτοια αδυναμία όσον αφορά στα ζητήματα ιδιωτικού απορρήτου επηρέασαν επίσης την ηλεκτρονική συμπεριφορά των ανθρώπων. Ένα στους πέντε (19%) δεν καταβάλλει πρόσθετες προσπάθειες - όπως την τακτική εκκαθάριση του ιστορικού περιήγησης ή τη χρήση ειδικών add-on στοιχείων για την παρεμπόδιση των λειτουργιών παρακολούθησης στο διαδίκτυο - ώστε να εξασφαλίζεται το απόρρητο τους κατά την πλοήγησή τους στο internet από όλων των ειδών τις συσκευές.

Η Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing στην Kaspersky Lab, εξηγεί: "Η αύξηση των παραβιάσεων δεδομένων, σε συνδυασμό με τη δυσκολία διαχείρισης των ηλεκτρονικών προσωπικών δεδομένων, έχεις ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αισθάνονται απώλεια ελέγχου και κόπωση όταν πρέπει να σκεφτούν την ψηφιακή τους ιδιωτικότητα. Ενώ δεν υπάρχει κάποια απόλυτη λύση, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μειώσουν τον κίνδυνο τους. Αυτό ξεκινά με τη βασική ψηφιακή υγιεινή, αλλά περιλαμβάνει τη χρήση προηγμένων εργαλείων και τεχνολογιών που θα τους βοηθήσουν να βάλουν την ψηφιακή τους ιδιωτικότητα σε τάξη".

Αυτή η μακροχρόνια απάθεια μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά προβλήματα. Σήμερα, πολλοί ψηφιακοί εγκληματίες είναι έτοιμοι να επωφεληθούν από το ιδιωτικό απόρρητο των άλλων και να κερδίσουν, εκμεταλλευόμενοι τις προσωπικές πληροφορίες των χρηστών.

  Δείτε επίσης:

Newsletter

Subscribe to our newsletter. Don’t miss any news or stories.

We do not spam!

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.

Ok